De grote Chinese internetretailer Alibaba breidt zijn activiteiten in Europa significant uit. Amazon, Google en Apple krijgen er daarmee een directe concurrent bij, schrijft het FD. Alibaba biedt Europese bedrijven een directe toegang tot de Chinese consument (via Tmall), clouddiensten en een eigen betaalsysteem, Alipay. Sinds dit voorjaar is de Nederlander Roland Palmer CEO van Alibaba Benelux. In het FD voorspelt hij dat de snelgroeiende clouddiensten een "echte groeiparel" zullen blijken. Verder denkt hij dat bedrijven én consumenten gevoelig zullen zijn voor de competitieve - lees: laaggeprijsde - dienstverlening van Alibaba. Het bedrijf stapt tevens in foodretail tussen Europa en China.
Het Financieele Dagblad - Alibaba spreidt zijn vleugels uit in Europa
Lees ook
-
0
+Amazon stopt met Chinese online marktplaats 18 apr 2019
-
0
+Alibaba’s medeoprichter en topman op 55-jarige leeftijd met pensioen 10 sep 2018
-
2
+‘Alibaba is een wapen in de handelsoorlog van China tegen de rest van de wereld’ 12 feb 2018
-
0
+Chinese webwinkel verkoopt Deens varkensvlees 24 aug 2017
-
4
+Hema onderzoekt wat het kan doen tegen Alibaba’s ‘Hema’ 21 jul 2017
-
0
+Lidl opent Chinese webshop 22 mei 2017
-
0
+Colruyt verkoopt huismerken in China via Alibaba 11 mei 2017
- 0 Colruyt verkoopt huismerken in China via Alibaba 11 mei 2017
- 1 Ahold Delhaize gebruikte Chinese webwinkel om te leren 27 jan 2017
- 1 Albert Heijn hanteert hoge prijzen in eigen Chinese webshop 13 okt 2015