De omzet van koffietenten groeide dit jaar met 3.5% tegenover 12% in 2015. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Foodstep. Volgens horeca-trendwatcher Vincent van Dijk komt dit doordat we betere koffie drinken maar niet alleen in koffietentjes. We drinken tegenwoordig ook in bijvoorbeeld kledingwinkels met een koffiehoek. Dit soort ‘’blurring concepten’’ zie je op steeds meer plekken. "Tegenwoordig wil je bij een kapper ook een glas wijn drinken en bij een fietsenzaak ook een cocktail kunnen drinken’’, vindt Van Dijk.
BNR - Koffietentje verliest heerschappij over goed bakkie troost
Lees ook
-
7
+Duur vlees niet aan te slepen 8 jul 2021
-
1
+Biertje drinken na het winkelen kan bij Lidl in Ierland 12 mrt 2020
- 0 ‘Omzetverspilling’ in de horeca 11 sep 2019
-
1
+We nemen er meer ons gemak van, zeggen cijfers over thuis- en uit eten 7 jan 2019
- 0 Kerstomzet retail hoogste niveau sinds 2005 22 dec 2016
- 0 Omzet snackbars, lunchrooms en ijssalons stijgt 13% 30 nov 2016
- 0 Markthal Rotterdam vergt creatieve benadering 9 okt 2016
- 0 Regelgeving staat vernieuwing eetwinkelconcepten in de weg 16 jun 2015
- 1 Tankstation vult gat in de markt met eetcafé 27 jan 2015
- 0 Niet de hele foodsector juicht bij WK 5 jun 2014