Albert Heijn test vanaf deze week de Hiku, de slimme koelkastmagneet. De Hiku is een klein apparaatje met een microfoon en een barcodescanner, dat verbonden is met je thuisnetwerk. Je spreekt boodschappen in of scant de producten. Deze producten komen automatisch op het boodschappenlijstje in de Appie-app en AH.nl. De supermarkt nodigt 200 klanten uit om de Hiku gedurende twee maanden te testen, meldt Distrifood.
Lees ook
-
0
+Nederland houdt vleesvervangers in de benen 31 jan 2024
- 7 Albert Heijn te groot voor Too Good to Go 31 okt 2022
-
0
+Belgische fiscus hoopt op €380 miljoen van Ahold Delhaize 8 aug 2021
-
4
+Gesneden verspakketten van AH - in een mum van tijd een volledige groenterijke maaltijd op tafel 30 dec 2020
-
8
+Voorbij de miljard suikerklontjes 20 jan 2020
Albert Heijns slimme koelkastmagneet heeft moeite met luisteren, blijkt uit het verloop van de Hiku-test. Volgens Anoesjka Aspeslagh, woordvoerder van Albert Heijn (AH), zijn de klanten die de Hiku gebruiken tevreden. Het inspreken van boodschappen is voor verbetering vatbaar, meldt Distrifood. Bij het inspreken komt niet altijd het juiste product naar voren. Het scannen van de producten gaat wel goed. Het apparaat vergt wel discipline, zeker in gezinnen. Voor een volledig boodschappenlijstje moet namelijk elk gezinslid de Hiku gebruiken.