Milieuorganisatie Greenpeace vindt dat de supermarkten een belangrijke rol hebben om het gebruik van bestrijdingsmiddelen terug te dringen. In een serie radiospots, die elk de toon aanslaan van de commercials van AH, Lidl en Jumbo hekelt Greenpeace de genoemde bedrijven. De organisatie roept de supers op pesticidengebruik te minderen en boeren te ondersteunen bij het telen van duurzame - bijvriendelijke - producten.
Lees ook
- 0 Druk in VS op supermarkten om bestuivers beschermen 1 nov 2016
- 49 Supers pakken bijengif aan, boeren boos 29 jul 2016
-
17
+Evidence-beest verslikt zich in glyfosaatzeep 28 jun 2016
- 0 Estafette meest bijvriendelijk supermarkt van Nederland 2 jun 2016
- 61 ‘Nederland kan gebruik landbouwgif halveren’ 29 apr 2016
-
13
+Bijensterfte, de supermarkten zijn aan zet 22 apr 2016
- 0 Duitse Aldi versoepelt bovenwettelijk pesticidenverbod 12 apr 2016
- 22 RoboBees kunnen bijensterfte opvangen 5 aug 2014
- 27 ‘Naast bijen treffen neonics ook zwaluw en spreeuw’ 10 jul 2014
- 146 Schimmelbestrijders zouden voor bijensterfte zorgen 26 jul 2013
Vandaag werd bekend dat AH met Greenpeace in gesprek gaat over mogelijke verbeteringen op het gebied van bestrijdingsmiddelengebruik.
Dat betekent niet dat Greenpeace stopt met de radiospotjes. Campagneleider Kees Kodde zegt dat de spotjes op de radio blijven "zolang de ketens geen toezeggingen doen. Greenpeace wil dat de ketens de verkopen biologisch of Milieukeur verhogen, of dat ze een zwarte lijst gaan hanteren, of de pilots met duurzame teelt opschalen."