Action, de populaire winkel-met-goedkope-spulletjes, zit steeds vaker rechtstreeks aan tafel met merkfabrikanten. Dat zegt topman Sander van der Laan in het FD. De A-merkfabrikanten laten de snelle expansie van de keten niet aan hun marktaandeel voorbijgaan. Action telt nu 840 winkels in 6 landen, waarvan 353 in Nederland. Van der Laan: "Vorig jaar hebben we 141 nieuwe winkels geopend, dit jaar worden het er 197. Best een boel, maar dit is ook een goedgeolied bedrijf." Action dankt zijn succes aan vergaande uniformiteit en bodemprijzen. Dé klantentrekker: snelle wisselingen in het assortiment, waarvoor de klant komt 'schatzoeken', zegt Van der Laan.
Het Financieele Dagblad - Action versnelt zijn groei met bekende merken
Lees ook
-
55
+Loopt de inkoopmacht van supermarkten echt de spuigaten uit? 28 okt 2023
- 0 Mondelēz ziet geen terugkeer naar oude prijzen 8 sep 2023
-
1
+Nederlandse agribedrijven kijken inmiddels ver over de grens 16 sep 2020
-
10
+Alleen Albert Heijn verhoogt prijs A-merken ‘als gevolg van marktontwikkelingen’ 10 jun 2020
-
7
+PLUS zet ongezonde kindermarketing uit het zicht 1 mei 2018
-
8
+Supermarkten zetten kwaad bloed bij hun leveranciers 10 apr 2018
- 0 Webshop Shobr helpt A-merken supermarkt te omzeilen 2 mei 2017
-
25
+‘Geen smaakverschil tussen A-merk en huismerk’ 16 dec 2016
- 0 Foodmarktassortiment Jumbo ook online 4 jun 2015
- 0 Gordon Ramsey verkoopt aandeel om weer te groeien 3 nov 2014
Is dit bluf?: "Action, de populaire winkel-met-goedkope-spulletjes, zit steeds vaker rechtstreeks aan tafel met merkfabrikanten"