Ahold Delhaize presenteerde vandaag zijn nieuwe Better Together-strategie in Londen. Analisten en beleggers kregen de eerste strategieherziening en toekomstplannen van de fusieonderneming gepresenteerd. Ahold Delhaize wil in 2020 de online-consumentenomzet minimaal verdubbelen ten opzichte van de dit jaar verwachte €2,3 miljard. Hiervoor ontwikkelt het bedrijf "leidende e-commerceplatforms in Nederland en België". In absolute getallen levert bol.com de grootste bijdrage aan de online-groei en is de omzetgroei van digitale supermarkt AH.nl relatief even groot. Topman Dick Boer voorziet bovendien een versnelde groei van de onlineactiviteiten van Ahold Delhaize in de VS, aldus het FD.
Het Financieele Dagblad - Ahold Delhaize wil onlineomzet verdubbelen
Lees ook
-
2
+Albert Heijn, Delhaize en Bol.com samen inzetten tegen Amazon en Lidl 25 nov 2020
-
0
+Ahold Delhaize prikt Amazon in de hielen met FreshDirect 19 nov 2020
-
0
+Ahold Delhaize doet het beter dan verwacht en gaat nog meer besparen 12 feb 2020
-
2
+Ahold Delhaize houdt cijfers Bol.com onder de pet om Amazon niets wijzer te maken 11 feb 2020
-
8
+Ook bij Delhaize kun je voortaan duurzaam je Bol-pakketjes afhalen 14 jun 2019
-
4
+Ahold Delhaize wil op overnamepad in de VS 14 nov 2018
-
0
+Ahold Delhaize loopt achter in de VS, zegt beleggingsadviseur 9 aug 2018
-
0
+Ahold Delhaize start ‘digitaal innovatielab’ in de VS 28 mei 2018
-
0
+Fransman wordt topman Delhaize België na tegenvallende Belg 8 sep 2017
- 1 Ahold zet in op online groei en interactiviteit 20 aug 2015