Advertenties over baby- en kindervoeding zijn vaak tegenstrijdig met de voedingsadviezen van deskundigen. Uit onderzoek blijkt dat in 2015 60% van de Amerikaanse bedrijven gezoete peutermelk, laagcalorische snacks en vloeibare supplementen met veel calorieën promoot voor kinderen, terwijl ze helemaal niet geschikt zijn voor jonge kinderen. Kinderen hebben zulke producten helemaal niet nodig tenzij ze een medische aandoening, groeiachterstand of ondergewicht hebben. Volgens Jennifer Harris, onderzoeker aan Universiteit van Connecticut zijn deze producten ook nog eens misleidend omdat op de verpakkingen vaak staat ze ‘’brein voedend’’ zijn.
Lees ook
-
3
+Baby’s in arme landen krijgen zoetere kindervoeding 18 apr 2024
-
3
+Babyvoeding goed voor mooie maar niet zelden ongezonde winsten 14 jun 2023
-
3
+Zware metalen in Amerikaanse babyvoeding: hoe ga je er als (Europees) bedrijf mee om? 11 feb 2021
-
18
+‘Onze chocopasta is niet zo maar chocopasta’ 30 nov 2019
-
4
+‘Delhaize bedrijft perverse marketing’ 9 feb 2018