De X-generatie, mensen die tussen 1966 en 1981 werden geboren, shopt het meest online. X-ers deden vorig jaar 20% meer aankopen online dan de met internet opgegroeide Y-ers (de zogeheten millennials, geboren in 1982-2001), blijkt uit internationaal onderzoek (50 landen, 18.000 consumenten) van KPMG. Babyboomers, geboren tussen 1946 en 1965, gaven online het meeste geld uit, met name aan dure aankopen zoals apparaten, zorgproducten en wijn. Millennials besteedden $173 per aankoop, X-ers $190. Bestellen doet 60% van de consumenten het liefst via de laptop of computer. De inmiddels bejaarde babyboomers verslaan de X- en Y-generatie. Zij besteden $203 online.
Lees ook
- 5 Jonge generaties houden dure horeca in de benen 8 jan 2024
-
11
+Vooral jongeren kunnen niet koken, willen niet koken en gunnen zich geen tijd om te koken 19 apr 2022
-
12
+Jongere generaties ‘ontkoken’ Nederland 7 mei 2021
-
2
+Alleen eten laat je anders eten 16 mei 2019
-
3
+‘Millennials zijn horecaverslaafd.’ Maar waarom en wat scheelt zelf koffie zetten? 30 sep 2018
-
0
+Diepvries is precies wat een Amerikaanse millennial wil 18 mei 2018
- 0 Picnic maakt Amersfoort kampioen online boodschappen doen 17 feb 2017
- 1 Ahold zet in op online groei en interactiviteit 20 aug 2015
- 1 Ook Whole Foods maakt biologisch goedkoper 16 mei 2015
- 0 Supers laten online bestellen sloffen 3 sep 2013