De Belgische ijsmaker Glacio richt een ijsbedrijf in China op. Dat doet het samen met het eveneens Belgische maar goed in China ingevoerde bedrijf Horsten International. In 2014 heeft China de VS ingehaald als grootste markt voor roomijs. De markt groeit jaarlijks nog steeds met zo’n 10%. Glacio verkocht al ijs in China via een lokale distributeur, maar volgens CEO Peter Janssen moet je lokaal aanwezig zijn om de Chinese consument goed te kunnen begrijpen. Janssen verwacht profijt te hebben van het feit dat Chinezen westerse producten als luxe en betrouwbaar zien. "In China is België een keurmerk", zegt hij.
Lees ook
-
8
+Nederland tweede ijsexporteur van de EU met slechts 4% van de productie 5 aug 2021
- 0 Vastgevroren op de foto 15 feb 2019
-
10
+Smeltend ijsje wordt een plasje, had je gedacht 8 aug 2017
- 3 Koks leren van kennis en omgekeerd 25 mrt 2017
- 43 Regering verlegt export landbouw van productie naar technologie 24 sep 2016