Biologisch groente en fruit krijgt binnenkort een stempel in plaats van een plastic verpakking. Op dit moment zorgt de verpakking voor het onmiskenbare onderscheid tussen de reguliere en biologische versproducten. De Nederlandse AGF-handelsonderneming Nature & More gaat samenwerken met de Zweedse supermarktketen ICA om het onderscheid duidelijk te maken door middel van ‘natural branding’, een soort brandmerk. Hierbij wordt het pigment uit het buitenste laagje van de schil verwijderd, zonder dat de smaak of houdbaarheid verandert. Dit is een biologische variant op markeren met een laser. Nature & More verwacht door natural branding veel plastic en energie te besparen.
Lees ook
-
5
+pLESStic: FrieslandCampina maakt een recyclebare kaasverpakking waar je later mee kunt stofzuigen 1 nov 2019
-
1
+IJsjes zonder jasje helpen Unilever plastic-reductiedoelen aan te scherpen 8 okt 2019
-
34
+Wil je van de btw een sturingsmiddel maken? Verhoog hem dan flink 5 jan 2019
-
0
+Groente-ijsjes van sterrenchef Moshik Roth bij Coop 31 mei 2017
-
0
+Minder plastic en soms wat meer afval door biologisch brandmerk 24 mrt 2017
Op t.v. gezien. Het lijkt geen consequenties te hebben, maar verlost wel van de plastic verpakking. Dus op grond van deze info ben ik helemaal voor.