Supermarkt Coop in de Britse stad Coventry vervangt snoep bij de kassa door gezondere alternatieven. In de plaats van ongezonde producten waarvan de verpakkingen verleidelijk zijn voor kinderen, komen onder meer vers fruit en repen van 100% fruit. Door aanpassing van het aanbod in het 'zeurrekje' bij de kassa hoopt Coop het aantal impulsaankopen te verminderen in de strijd tegen kinderobesitas. “We breiden het assortiment uit en laten ons hierbij leiden door onze klanten”, meldt de Coop in de Coventry Telegraph. In de Amerikaanse staat Utah is eenzelfde initiatief gestart.
Lees ook
- 1 Snoepproever gezocht, tandartsdekking inbegrepen 8 aug 2022
-
2
+Kidfluencers op YouTube voorwendsel voor ongewenste voedselreclame 29 okt 2020
-
0
+Streng anti-obesitasbeleid werkt, dat merken Chileense moeders 19 feb 2019
-
14
+Als er geen snoep bij de kassa ligt, kan je het ook niet kopen 7 jan 2019
-
0
+‘Aanbevelingen tegen obesitas aangepast door sponsors Brits rapport’ 7 dec 2017
-
6
+Britse supermarkt Asda ontwikkelt fruit met snoepsmaak 15 sep 2017
- 0 Groot-Brittannië perkt kindermarketing verder in 8 dec 2016
-
0
+‘Beperken marketing junk food prioriteit nummer één’ 14 nov 2016
- 0 Oliver roept May op beleid obesitas niet te ‘verwateren’ 18 jul 2016
- 1 Tesco haalt snoep weg bij de kassa 23 mei 2014