Biergigant Carlsberg geeft zijn bierverpakkingen in het Verenigd Koninkrijk een witte make-over die aan Scandinavië en de Deense roots van het bier moet doen denken. De typische groene flesjes verdwijnen. De nieuwe look moet de verkoop van het bier aan millennials stimuleren. Afgelopen jaar leed het bedrijf £73.6 miljoen omzetverlies. Carlsberg investeerde £15 miljoen (bijna €18 miljoen) in de rebranding. In februari start de herlancering met Carlsberg Export, hun premium pils. De nieuwe look moet meer premium uitstraling hebben en de herkomst van het bier benadrukken. Herkomst is 'in' en Scandi is hip.
Lees ook
- 0 Carlsberg brouwt geen speciaal bier meer voor Belgen 24 nov 2021
- 0 Carlsberg brouwt bier van 133 jaar oude gist 30 sep 2016
- 0 Iedere minuut bierreclame bij EK voetbal 28 jun 2016
- 0 Levenslang gratis bier basis voor succesvolste crowdfunding in België ooit 16 jan 2016
- 1 Ook Whole Foods maakt biologisch goedkoper 16 mei 2015