De Belgische supermarktketen Colruyt verkoopt sinds begin dit jaar zijn Cara Pils en nog 50 huismerkproducten via het Chinese Alibaba. Topman Jack Ma van de online retailer zocht vorig jaar de samenwerking met Belgische bedrijven om de groeiende Chinese middenklasse te kunnen voorzien van westerse producten, schrijft De Tijd. Via dochter Colex verkoopt Colruyt al huismerkproducten aan bedrijven in de hele wereld. Dat leverde vorig jaar €40 miljoen op, een fractie van de omzet die Alibaba bereikte in het boekjaar 2015-2016: €398 miljard. Colruyt verkoopt nu via Alibaba aan Chinese winkels en winkelbedrijven; op termijn zou Colruyt ook via Tmall - een ander Alibabaplatform - rechtstreeks aan de Chinese consument willen verkopen.
De Tijd - Alibaba verkoopt Colruyts Cara Pils in China
Lees ook
- 3 ‘China groeit niet hard genoeg’ 4 jan 2021
-
0
+Amazon stopt met Chinese online marktplaats 18 apr 2019
-
0
+Nieuw platform Foodshed is online marktplaats voor bijzonder eten en drinken 19 apr 2018
-
0
+Chinese webwinkel verkoopt Deens varkensvlees 24 aug 2017
-
0
+Lidl opent Chinese webshop 22 mei 2017
-
0
+Colruyt verkoopt huismerken in China via Alibaba 11 mei 2017
- 1 Ahold Delhaize gebruikte Chinese webwinkel om te leren 27 jan 2017
- 0 Alibaba verovert Europa op prijs 16 dec 2016
- 1 Albert Heijn hanteert hoge prijzen in eigen Chinese webshop 13 okt 2015
- 0 Strategisch partnership Alibaba en Unilever ontsluit Chinees platteland 20 jul 2015