Bij het kopen van vlees laten consumenten het belang van dierenwelzijn steeds vaker meewegen. Waar consumenten het vlees kopen, bij een full service supermarkt of de discounter, bij een landelijke of een regionale formule, speelt daarbij geen rol. Dat is één van de conclusies uit de 5e editie van de Vion Consumer Monitor (GfK huishoudpanel). Een meerderheid van de 2500 ondervraagde huishoudens vindt vlees een belangrijk onderdeel van hun voeding, al hoeft het niet dagelijks op het menu te staan. Als de consument kiest voor vlees, wil ze steeds vaker kwaliteit, meent Vion.
Vion - Consument kiest vaker voor dierenwelzijn - Vion Food Group
Lees ook
- 0 Lidl loopt voorop met dierenwelzijn 27 sep 2022
-
5
+Meer dan 40% van de Belgen zou wel kweekvlees willen proberen 17 mrt 2019
-
4
+Vion blijft klimmen op ranglijst dierenwelzijn 28 feb 2019
-
14
+Wakker Dier wil diervriendelijk hondenvoer 8 okt 2016
-
7
+‘Vermijd band met dier dat je eet’ 21 sep 2016
Aloude vraag: Heeft Vion/GFK een thermometer in de consument hun hoofd gestoken of in hun portemonnee. Ofwel hebben ze aankoopideeën onderzocht of de bonnetjes van het daadwerkelijke koopgedrag?