Het populair-wetenschappelijke tijdschrift Eos zet crowdfunding in om de volledige levenscyclus van voedingswaren in kaart te brengen. In de nieuwe rubriek Eos Tracé brengt Eos toegankelijke, onafhankelijke en goed gecontroleerde informatie over voeding, om te beginnen over kippenvlees. Alle aspecten die consumentenkeuzes kunnen beïnvloeden, komen aan de orde, van dierenwelzijn tot de milieu-impact van de hele productie- en consumptiecyclus. De komende maanden staan brood, koffie en olijfolie op de planning. Om de reeks te kunnen produceren, doet Eos een beroep op crowdfunding. Ook kunnen consumenten aangeven welke producten zij graag aan bod willen laten komen.
Lees ook
- 0 Libération wil krant, geen restaurant zijn 10 feb 2014
- 0 Belgische successuper Colruyt vernieuwt zichzelf 13 nov 2013
- 22 Belgische supers pakken lokaal groots aan 11 sep 2013
- 0 Terughaalactie van broccolimixen Delhaize en Colruyt 15 jun 2013
- 5 Di Rupo ervaart: bier op wijn geeft venijn 29 nov 2012