Hema kopieert vanaf dit voorjaar in hoog tempo (15 winkels per week) de succesvolle internationale formule uit Frankrijk en Spanje naar de bestaande winkels in de Benelux. De nieuwe formule kenmerkt zich door 'belevingswerelden', zoals koken, beauty of wonen, lage presentatietafels en minder (kleur)varianten per product. De ingreep is volgens topman Jegen noodzakelijk omdat de omzet en winst van de Nederlandse en Belgische winkels sinds 2012 ver ingezakt zijn. De nieuwe winkels in Frankrijk genereren een aanzienlijk hogere omzet en brutowinst per vierkante meter winkelvloer. De formulewijziging moet in 2018 zichtbaar worden in de resultaten.
Lees ook
- 4 Socialist wil wet tegen graatmagere modellen 24 mrt 2015
- 6 In Frankrijk mag bespoten fruit officieel ‘gevaarlijk’ heten 8 nov 2014
- 0 Frans prijsoverleg met supers mislukt 20 jul 2014
- 0 Minister van Milieu voert campagne tegen o.m. Bisfenol A 11 mei 2014
- 1 Franse bakker gaat seniorenbroodjes bakken 21 mrt 2014