Hoe neemt een bedrijf (millennials en gen z jeugd) voor zich in? Een 'persoonlijke en intieme' relatie werkt. Dat doet Unilever bijvoorbeeld in zijn Axe-deodorantreclames. In de campagne verruilt het bedrijf de stereotypische perfectie van een model voor een individuele realiteit. Zo weet Unilever een "waarachtige, eerlijke en authentieke" snaar te raken bij deze consumenten, die zelf willen uitmaken hoe zij bijdragen aan een betere wereld. McDonald's Nederland doet het precies eender met zijn merkcampagne-met-dat-orkest 'Always Open for Good Times'. Echte klanten vallen voor een meer dan levensechte beleving die voor een (glim)lach moet zorgen.
Lees ook
- Shell en McDo verlieten Rusland, Unilever niet 12 feb 2023
-
2
+Kidfluencers op YouTube voorwendsel voor ongewenste voedselreclame 29 okt 2020
-
12
+Unilever breekt met stereotypering 30 jul 2019
-
9
+McDonald’s diervriendelijkste fastfoodmultinational, Nederlandse multi’s nog niet vriendelijk genoeg 28 feb 2018
-
13
+Unilever dreigt Google en andere nieuwe media met advertentieboycot 12 feb 2018
-
1
+‘Ander Unilever’ is zuiniger, slimmer en sneller 21 jul 2017
- 9 Vogelgriep geeft eivervangers vleugels 22 mei 2015
- 9 Unilever vindt eivrije mayo niet kunnen 12 nov 2014
- 0 Unilever snijdt half miljard in merken en marketingbanen 6 dec 2013
- 9 Unilever: ‘we moeten ons aanpassen aan de gewoonten van mensen’ 21 aug 2013