Vanaf 10 november organiseren de Belgische marketingvereniging STIMA en zakenkranten De Tijd en L’Echo de Belgium’s New Brand of the Year-competitie. De jury bestaat uit verschillende marketingprofessionals, journalisten en de winnaar van vorig jaar: Wasbar, die op zoek gaan naar een Belgisch merk dat zich met succes heeft onderscheiden. Bij de 5 finalisten zijn 2 mediamerken en 3 'food'-merken: Cornet, een Belgisch speciaalbier, Finley 'bruisende limonade' en Generous, glutenvrije koekjes. De jury bepaalt de winnaar op 2 december op basis van 30% publieksstemmen en 70% jurystemmen; deze wordt gelauwerd in de zaterdageditie van de organiserende kranten.
Lees ook
- 0 Belgisch glutenvrij koekje Generous ook voor lekkerbekken 3 dec 2016
- 1 Vlaamse premier wil ‘arbiter’ voedselketen 17 mrt 2015
- 1 Halflege schappen bij Belgische super Delhaize 18 nov 2014
- 0 ‘In Belgische varkenssector 20.000 banen bedreigd’ 30 aug 2014
- 0 Carrefour aangeklaagd voor ‘usurpation de notoriété’ 7 mei 2014