In Groot-Brittannië moet Kellogg’s voedingsclaims verwijderen uit advertenties op de website en op televisie. Special K en Nutri K zouden full of goodness en ‘voedzaam’ zijn. Deze claims voldoen niet aan de voorwaarden die de Advertising Standards Authority (ASA) stelt aan gezondheidsclaims. Ze zijn volgens de ASA te algemeen en niet direct gekoppeld aan een specifiek gezondheidsvoordeel voor de consument. Het is niet de eerste keer dat Kellogg’s op de vingers getikt wordt; in 2012 en 2014 moesten ze ook al naar geen enkel relevant gezondheidsvoordeel verwijzende claims verwijderen.
Lees ook
-
2
+Dik 1 miljoen arme Britten woont te ver van een supermarkt 15 okt 2018
-
0
+McDonald’s Happy Meal mag kinderlokken, Kellogg’s Coco Pops niet 8 aug 2018
-
10
+Veganisten mogen melk ‘onmenselijk’ noemen 27 jul 2017
- 2 Selfridges opent cocktailbar met alleen water 24 mei 2016
- 0 Eerste easyFoodstore van start: alles voor €0,33 2 feb 2016
- 0 4 op de 5 Britse lagere schoolkinderen willen naar boerderij 10 jun 2015
- 22 Een calorielabel, want rode wijn maakt dikker dan een donut 2 nov 2014
- 0 ‘Gezondere melk van koeien die plantaardige olie krijgen’ 19 apr 2014
- 0 Prinses Anne bepleit eten paardenvlees 16 nov 2013
- 0 ‘Starbucks betaalt Britse belasting’ 23 jun 2013