De Nederlandse consument heeft Koopmans uitverkozen tot Merk van het Jaar 2016. Tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) kreeg Koopmans de overall-prijs uitgereikt. Voor het dit jaar voor de tiende keer georganiseerde merkenonderzoek beoordeelden Nederlandse supermarktklanten merken op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Tweede werd Bolletje, op de derde plaats eindigde Nutrilon. Mona won de Bijzondere Prestatie award, voor de sterkste online merkbeleving. In de 7 productcategorieën van het door GfK uitgevoerde consumentenonderzoek wonnen Grolsch (alcoholische dranken), Pickwick (non-alcoholische dranken), Bolletje (zoetwaren, brood en banket), Koopmans (kruidenierswaren), Mona (zuivel), Johma (vers, salades) en Pampers (persoonlijke verzorging, schoonmaak).
Lees ook
-
0
+Calvé en Campina laten Pampers voorgaan als sterk merk 20 okt 2017
- 1 Voedingscentrum waarschuwt voor halfgare hamburgers 22 dec 2016
- 2 Insecten en algen zijn wel degelijk ‘novel foods’ 2 nov 2015
- 2 Merk van het jaar: Campina 31 okt 2014
- 0 Welk merk wint ‘Meest herkenbare verpakking’-award? 2 okt 2014
- 0 Levensmiddelenindustrie focust op product, merk én voedselveiligheid 14 mrt 2014
- 6 Bram Ladage wil authentiek merk worden 21 feb 2014
- 0 Smaak en prijs wegen voor consument zwaarder dan gezondheid 10 okt 2013
- 9 Wat komt er na de super en de horeca? 13 feb 2013
- 14 FNLI: Foodwatch is religieus wantrouwen tegen verwerkt voedsel 13 jun 2012
Waar en hoe werd dit aan de NL consument gevraagd? Heb er nooit iets van meegekregen.