De NRC interviewde Bart van den Nieuwenhof, sinds 2012 directeur van La Place. Zijn bedrijf werd meegesleept in de val van het strict financieel aangestuurde V&D, maar "omarmd" door familiebedrijf Jumbo. Het gesprek gaat over nieuwe uitbreidingsplannen en het warme bad waarin La Place terecht kwam. "De waarden van Jumbo – hoe ze de klant centraal stellen, hoe ze met hun eigen mensen omgaan, hoe ze altijd willen winnen – dat sluit zó aan bij wat ik al die jaren bij La Place zo had gemist. Het gaat nu over de inhoud. Over hoe de koffie smaakt. Een verademing."
Lees ook
- 4 Honderden La Place’s wereldwijd 2 jul 2021
-
3
+Jumbo bereikt meer dan 20% marktaandeel in Nederland en trekt België binnen 2 jan 2019
-
1
+Verwarrende Groningse Foodmarkt City wordt gewone Jumbo met achterin een kantine 13 mrt 2018
- 0 Jumbo ziet volop ruimte voor La Place-varianten en gemakswinkels 9 mei 2017
- 0 Lekkerste La Place producten bij Jumbo Foodmarkt 5 okt 2016
- 1 ‘La Place via Hudson’s Bay terug in binnenstad’ 24 aug 2016
- 1 La Place heropent in V&D Amsterdam 10 jun 2016
- 11 ‘Jumbo opent Foodmarkt in voormalige V&D Nijmegen’ 20 mei 2016
- 2 Jumbo wil La Place ‘snel terug’ in voormalige V&D-panden 14 mrt 2016
- 2 Kahn trekt samen op met Jumbo bij overname V&D 7 feb 2016