Big Data maakt snelle grootschalige patroonherkenning en complexe wat-als beslissingen mogelijk. Lidl heeft vandaag aan de Duitse Lebensmittelzeitung bevestigd dat het bedrijf investeert in Big Data om direct in te kunnen spelen op in- en externe gegevens over klanten, hun koopgedrag en de sociale context die bepaalt klanten iets bij het bedrijf kopen of hun behoeften elders vervullen. Het zou gaan om een 'double digit' investering om prijs, assortiment en promoties real time aan te kunnen passen, net zoals Amazon bij ieder product aangeeft 'andere klanten kochten ook ...'. De discounter noemt dergelijke technieken "een beslissende succesfactor" voor de levensmiddelenhandel.
Lees ook
-
9
+Anti-inflatiemandje Franse supermarkten passeert regering links en rechts 6 feb 2023
-
0
+Microplastic in de oceaan kun je volgen vanuit de ruimte 21 aug 2021
- 0 Kerst is een feest maar feest is geen Kerst 5 nov 2019
- 2 Dode Facebookgebruikers leveren niets op 29 apr 2019
-
14
+Gekneusde kwaliteit, veel makkelijker en nog goedkoper ook 1 okt 2018