Met een nieuwe campagne wil Coca-Cola je laten geloven dat maaltijden nog beter smaken als je er cola bij drinkt, meldt Time. Het frisdrankmerk wil de verkoop verhogen door ervoor te zorgen dat de consument niet alleen cola drinkt bij fastfood of pizza, maar ook bij culinaire hoogstandjes. In een tv-reclame zie je mensen cola drinken tijdens het koken of dineren. Ook betaalde Coca-Cola food bloggers om foto’s op instagram te plaatsen van maaltijden met glazen colaflesjes. De ‘influencers’ kregen als instructie mee dat de maaltijden bij de cola niet extreem ongezond mochten zijn.
Time - How About Some Coca-Cola With That Sushi?
Lees ook
- 0 Primeur: Aldi Nord en Aldi Sud in gezamenlijke TV-campagne 10 sep 2016
-
0
+Sociale media en alcoholgedrag sterker gelinkt dan gedacht 31 mei 2016
- 3 Coca-Cola maakt wél kinderreclame 18 mei 2016
- 0 Naamcampagne Coca-Cola krijgt verkopen VS weer omhoog 29 sep 2014
- 38 Prop 37: ‘verhoogt je eet-IQ’ 3 nov 2012
Ik heb wat gerechten met coca cola in het verleden gezien (m.n. op het gebied van bbq-en, die ik misschien ooit eens -voorzichtig- zal proberen).
Verder is coca cola prima om elementen te 'ontroesten' (bijv. een fietsketting). Ook niet echt culinair.
Ik moet waarschuwen tegen het gebruik van het woord culinair hier. Als je coca cola "culinair" gebruikt, betekent dat dat je ermee kookt. Culinair betekent 'in de keuken', niet 'aan tafel'.
‘De ‘influencers’ kregen als instructie mee dat de maaltijden bij de cola niet extreem ongezond mochten zijn.’
Dat raad je de koekoek: dat wordt het dan vanzelf wel. Ze blijven daar bij C-C overigens wel hondsbrutaal zolang dat suikerwater nog niet verboden is.