De verkoop van frisdrank onder jongeren en jeugd loopt terug. Aan frisdrank kleeft tegenwoordig de associatie met obesitas. Dat past niet bij de trends van een gezonde leefstijl en een afgetraind lichaam. Toch is de gezondheidstrend niet de enige verklaring voor de verkoopdaling, denkt Paul Sikkema, eigenaar van Qrius, een onderzoeksbureau gespecialiseerd in kids en jongeren: “Ik denk dat we de categorie anders moet invullen. Bij bieren zie je de opkomst van speciaalbieren. Mensen willen iets anders, ook in frisdrank.”
LMK - ?Frisdrankindustrie moet leren van speciaalbiertrend?
Lees ook
-
0
+Onderzoek naar het flexibele eetpatroon van millennials 10 mrt 2022
-
0
+Britten krijgen kleine flessen voor kleine drinkers 2 mei 2018
-
0
+Amerikaanse millennials willen hip fris 30 mei 2017
- 0 ‘Leefstijldokter zal diëtist niet vervangen’ 5 dec 2016
- 3 Suikertaks vooral effectief bij mensen met lage SES 8 jul 2016
-
2
+Zo ziet een ‘eerlijke’ frisdrankreclame eruit 9 feb 2016
-
2
+Slaperigheid en lange dutjes teken van risico diabetes 2 21 sep 2015
- 1 Frisdrankmarkten krimpen; Coca-Cola en PepsiCo zoeken alternatieven 12 feb 2015
- 0 Fransen vinden dat werken dik maakt 13 apr 2014
- 0 Coca-Cola wordt helemaal sociaal 9 mei 2013