Volgens onderzoeksbureau Euromonitor gaat het toenemend gezondheidsbewustzijn in India de komende 5 jaar mogelijk gevolgen hebben voor alle voorverpakte levensmiddelen. Een studie van the Acces to Nutrition Foundation bracht aan het licht dat in 2016 slechts 12% van de dranken en 16% van de snacks die op de markt gebracht worden door India’s top-10 grootste voedselbedrijven, meer dan alleen energetische - lees: dikmakende - voedingswaarde heeft. Om in te spelen op de vraag naar gezondere voeding komen grote bedrijven als PepsiCo en Nestlé de komende tijd met producten die minder zout, suiker en vet bevatten.
Lees ook
-
3
+Ook ‘klassiekers’ onder de conserven van HAK voortaan zonder zout en suiker 11 feb 2019
-
2
+Aldi Nord en Aldi Süd voeren na 57 jaar samen campagne voor gezond leven 9 jan 2019
-
1
+India verbant in 4 jaar alle wegwerpplastic 6 jun 2018
-
0
+Unilever investeert in Amerikaanse maaltijdboxbezorger 15 mei 2017
- 0 ‘Personalised nutrition’ via internet lijkt effectief 17 aug 2016