In 2013 is de Europese Commissie, samen met grote bedrijven als Nestlé en Heineken, begonnen met een pilot om de milieu-impact van producten eenduidig te berekenen. Deze berekeningen resulteren in een Product Environmental Footprint (PEF). Uiteindelijk is het idee dat alleen PEF-resultaten gecommuniceerd mogen worden om aan te geven hoe duurzaam een product of bedrijf is. Wie dat niet doet, kan te maken krijgen met nog vast te stellen sancties. Met de PEF wil de EC af van het huidige oerwoud aan verschillende duurzaamheids- en milieuprestatiekeurmerken. Dat meldt Duurzaam Nieuws.
Lees ook
-
10
+Keurmerken horen in het wetboek thuis 13 mei 2024
-
4
+Nederland onder nieuwe EU uitscheidingsplafonds stikstof en fosfaat 15 feb 2023
- Europese Commissie draait nepduurzaamheid de nek om 13 jan 2023
-
0
+Snel groeiend SMK ziet verlies als kosten die voor de baat gaan 14 apr 2021
-
0
+‘EU is 10 jaar te laat met voedingsprofielen’ 22 jan 2019
-
5
+Besluit over glyfosaattoelating uitgesteld 8 okt 2017
- 0 Europese databank gewasbescherming op komst 24 okt 2016
- 3 Belgische voedselketen steunt melk- en varkensboeren met € 76 miljoen 31 aug 2015
- 0 Ook Europees Parlement verwerpt zaadverordening 12 mrt 2014
- 23 Nog steeds legbatterij-eieren in de EU 22 jan 2013