Dat meldt Distrifood. Vorige week presenteerde GfK de resultaten van een online-onderzoek onder 500 'nieuwe Nederlanders' en 500 autochtone Nederlanders. Uit het onderzoek bleek dat nieuwe Nederlanders een sterkere voorkeur hebben voor A-merken dan autochtone Nederlanders. Nieuwe Nederlanders doen vaker impulsaankopen, geven vaker onverwachts geld uit en zijn sneller te verleiden. Ook is de voorkeur voor biologisch bij nieuwe Nederlanders (48%) hoger dan bij autochtone Nederlanders (24%). Met het onderzoek biedt GfK retailers en fabrikanten inzichten ter ondersteuning van hun marketingstrategie.
Distrifood - Nieuwe Nederlander houdt van A-merken
Lees ook
-
1
+PLUS al 7 jaar het meest verantwoord 24 mrt 2021
-
0
+Naar de bakker en de visboer, beweegachterstand kinderen, ‘geen wappies’ in Herstel NL 19 feb 2021
-
0
+In thuiswedstrijd Aldi-Lidl staat Aldi voor in de rust 13 feb 2018
-
2
+Picnic komt al bij 1% van de Nederlandse huishoudens aan de deur 2 jan 2018
- 1 Voedingscentrum waarschuwt voor halfgare hamburgers 22 dec 2016