Frisdranken- en snackproducent PepsiCo wordt in hoog tempo gezonder. Dat stuwde de omzet dit afgelopen kwartaal met 5% en opzichte van het vierde kwartaal 2015. Consumenten wereldwijd, en met name in de VS, willen producten die minder suiker, zout en verzadigd vet bevatten. PepsiCo speelt meer dan concurrenten in op die verandering. Het bedrijf introduceert in hoog tempo nieuwe producten en past zijn bestaande assortiment aan, zodat het aandeel frisdrank in de omzetgroei minder belangrijk wordt. Inmiddels maakt de categorie everyday nutrition een kwart van de verkopen uit. Dat zijn waters, ongezoete theeën en gezonde snacks. Volgens Bloomberg is de nog wat ruimer gedefinieerde categorie 'schuldgevoel-vrije producten' (drankjes met minder calorieën, producten met granen, fruit en groenten) inmiddels zelfs goed voor 45% van PepsiCo's omzet.
Lees ook
- 0 Cacaovruchtchocolade, een extraatje van dezelfde bonen 2 jun 2024
-
2
+Minder maar mét suiker, de betere frisdrankstrategie 17 apr 2023
- Belg haalt frisdrank over de grens 25 aug 2022
-
1
+Frisdrankmakers voelen de druk en ontsuikeren 7 jul 2021
-
11
+Waarom doen we niet gewoon een suikertaks? Meer dan 40 landen gingen ons voor 15 jun 2020
- 2 ‘Suikerrijk voedingspatroon in kindertijd leidde tot obesitas op latere leeftijd’ 27 sep 2019
-
16
+Vleestaks onvermijdelijk binnen 5 tot 10 jaar, denkt grote investeerder 12 dec 2017
- 0 Ontmoedigingscampagne tegen suikerdrankjes effectief in VS 14 nov 2016
- 1 Britten pro maatregelen tegen kinderreclame en suikerconsumptie 9 feb 2016
- 11 De 7 dingen die je moet doen om voortaan moeiteloos slim te eten 28 sep 2014