Dat voorspelt de Duitse IT-wetenschapper Antonio Krüger in een interview met het blad Zeit Online. Krüger voorziet een flexibel abonnementensysteem met dynamische boodschappenlijstjes, die op grond van ons aankoopgedrag 80% van onze reguliere boodschappen kunnen doen. De kracht van het onderliggende algoritme zal bepalen hoe succesvol zo'n systeem is. De rest zijn kwaliteitsaankopen, die we op de markt (lokaal) of bij in vers gespecialiseerde (super)markten kopen. 'Vers' wordt wellicht voor de deur gekweekt, en mogelijk vinden we onze kwaliteitswinkels van de toekomst in vershallen, naar het voorbeeld van de Franse Halles, overdekte markten die nog steeds overal bestaan.
Die Zeit - Lieferdienste: "80 Prozent unserer Lebensmittel werden wir online bestellen"
Lees ook
-
5
+Eerste Nederlands Schoolontbijt in de stal maakt lange neus naar het Nationaal Schoolontbijt 4 nov 2018
-
19
+Alom zorgen over suiker, maar minder suiker, ho maar 26 jul 2017
- 0 Alibaba pakt markt voor vis en zeevruchten 17 mei 2016
- 1 25% verskorting + onderbroek bij HEMA 21 apr 2015
- 0 Zwitsers aan de grens doen hun boodschappen massaal in Duitsland 18 jan 2015
Inderdaad Wouter. Lang geleden (bij Nutreco's Agrivision) was de Futurist Kjell Nordström. Zeer vlotte spreker, iedereen de oren gespitst. Hij bejubelde de aanpak van Nokia (toen de grootste mobieltjesmaker ter wereld, inmiddels daaruit verdwenen). De kunst van het toekomstvoorspellen kun je mooi leren van hem leren. Je moet simpelweg vertellen hoe de geschiedenis was . Klopt altijd
Toch zijn er wel absurde voorspellingen bewaard gebleven. Ook zijn er wel verbluffend goede voorspellingen gedaan
Bladvulling. We hebben meer van zulke voorspellers, dure sprekers ook op congressen. Tien en twintig jaar geleden al, ook in Nederland, een soort disc jockies in visie op de toekomst. Nooit neemt iemand de moeite (ik ook niet) om na het aantal jaren dat ze noemen, te bezien of uitkwam wat ze voorspelden.