Eigenaren van een nieuw restaurant in de Chinese stad Guiyang dachten hun restaurant in de eerste week na de opening te promoten met het 'pay-what-you-want'-principe. Klanten mochten betalen naar rato van wat ze het waard vonden. Ondanks de uitgesproken waardering van klanten over de kwaliteit van het eten, blijkt - twee weken na de opening - de aanpak niet succesvol. Niet alleen verloren de eigenaren in een week tijd ruim €13.500 (100.000 RMB), ook kwamen de klanten na de promo-week niet terug. Liu Pengfei, mede-eigenaresse, is teleurgesteld. Pengfei dacht dat consumenten "rationeel en eerlijk" zouden zijn.
Foodbeast - Watch This Guy Get Punched Out After Spitting On A Vendor's Food
Lees ook
-
1
+Amazon onderzoekt illegale dataverkoop door Chinese medewerkers 17 sep 2018
-
1
+‘Niet willen weten wat je eet is pas hypocriet’ 28 feb 2018
-
4
+‘Vion heeft woeligste jaren achter de rug’ 17 sep 2017
- 2 ‘70% zout in voeding komt van buitenshuis’ 12 mei 2017
- 0 KFC China zegt te weten wat je komt eten 11 jan 2017
- 0 Chinees bedrijf lanceert fruit-yoghurt met zeewierballetjes 2 sep 2016
- 2 ‘Halal-markt is booming’ 19 apr 2016
- 47 Rabobank voorspelt groot varkenstekort in China 19 aug 2015
- 6 ‘Holland’, het keurmerk voor voedselveilig Chinees eten 22 feb 2015
- 2 McDonald’s op 3 continenten tegelijk onder vuur 4 aug 2014
Tuurlijk niet, het zijn niet alleen de nederlanders die alles het liefst voor niks hebben, dat gebeurt overal wel