PostNL bezorgt vanaf nu zeven dagen per week foodproducten, zoals verse boodschappen en maaltijdboxen. Het bedrijf gaat bovendien preciezer werken door op het half uur precies aan te geven wanneer je bestelling wordt afgeleverd. PostNL ziet kansen in de groeiende online foodmarkt. Het bedrijf zegt de beste logistieke partij voor foodbezorging in de Benelux te willen worden. Daarom ontwikkelde het een speciaal foodnetwerk met een eigen IT-applicatie waarmee verzenders en ontvangers hun bestelling realtime kunnen volgen. Iets meer dan 30 bedrijven leveren ondertussen hun versproducten via PostNL. Het vervoer van de versproducten gaat met een speciale PostNL-koelbox, die ontwikkeld is in samenwerking met Wageningen Universiteit.
Lees ook
-
0
+Digitaal boodschappen doen op z’n Frans 3 jul 2019
-
0
+Rechtstreeks van producent naar klant via nieuwe boodschappenservice Stockon 14 feb 2018
-
0
+Online bezorgplatform SuperBuddy krijgt kapitaalinjectie van €1 miljoen 14 dec 2017
-
3
+Beursgang HelloFresh gaat maximaal €357 miljoen opleveren 23 okt 2017
- 1 Ekoplaza bezorgt in Zwolle binnen 2 uur met SuperBuddies 18 jul 2016