Nederlandse supermarkten haalden volgens marktonderzoeksbureau IRI tot oktober dit jaar 20,7% van hun omzet uit prijsaanbiedingen. Nog nooit eerder was de zogeheten 'promodruk' zo hoog. De komende weken wordt zelfs een stijging tot boven de 22% verwacht door verschillende prijsstunts. Supermarkten stunten vooral met koffie, wijn, sauzen en mixen, toetjes en broodbeleg. IRI constateert dat de Nederlandse ontwikkeling haaks staat op de Europese trend, die juist een stagnatie in het aantal promotionele acties laat zien. Volgens IRI is dat "een teken dat fabrikanten [die de acties betalen, red.] steeds kritischer worden in de beoordeling van het effect van promo’s", schrijft Distrifood.
Lees ook
- 0 Levende kloonstier niet welkom in EU, kloonsperma wel 9 apr 2014
- 0 Voedselbanken maken bekend buddies te zoeken 15 jan 2014
- 0 België raakt 14 hectare kwijt aan Nederland 9 nov 2013
- 1 ‘Eten uit de muur’ - made in Germany 18 aug 2013
- 44 Winnaar ‘Beste varken van Nederland’: de Heyde Hoeve 3 okt 2012