Nieuwsuur besteedde gisteren aandacht aan de vele kortingsacties die de Nederland restaurants overspoelen. Consumenten kunnen dankzij aanbieders als de nationale restaurantweek, de IENS Dinner Deals, de AH Restaurantactie, Groupon of Diningcity voor weinig geld uit eten. Voor de restaurateurs is echter de ondergrens bereikt. Chef-kok Imko Binnerts: "Zo'n AH-restaurantactie kost de supermarktketen hoogstens wat pr-kosten, maar de menu-kosten worden volledig door de restaurateur gedragen. [..] Maar zo kan ik niet koken; ik ben Sinterklaas niet. Ik heb mensen in de keuken die een salaris willen, ik moet mijn pand betalen en wil zelf graag ook wat verdienen."
Begrijp ik niet; je hoeft er toch niet aan mee te doen? Kwestie van beleid van het eigen restaurant.
Een overweging: Ik heb aan de AH-restaurant-actie dit jaar met 3 andere personen deelgenomen. Ik was zelf niet echt tevreden; maar stond daar alleen in. Ik heb wel het restaurant leren kennen. De bediening was erg goed en ik heb de sterkte/zwakte van het restaurant nu voor ogen.
Over een ander restaurant in mijn buurt ben ik heel erg enthousiast tot soms heel tevreden over. Zij doen niet mee aan diverse acties. Zij zijn gericht op prijs/kwaliteit met een 'twist'. + goede, vriendelijke bediening.
Als klant wil je daar terug komen!