Uit nieuw onderzoek blijkt dat Amerikaanse tieners minder geneigd zijn om suikerhoudende dranken te kopen als er een gezondheidswaarschuwing op de verpakking staat. In een online-enquête koos 77% van de deelnemers voor een suikerhoudend drankje als er geen labels werden getoond. Stond er wel een waarschuwing op de verpakking, dan kozen 8 tot 16% minder deelnemers voor suikerhoudend fris, afhankelijk van wat er precies als waarschuwing stond. Uit eerder onderzoek bleek al dat ouders minder vaak dranken met suiker kopen als er een waarschuwingslabel op staat.
Lees ook
-
11
+Wereldwijde invoering van suikertaks: waar wachten we op? 28 jun 2019
- 0 ‘Verplichte suikerwaarschuwing San Francisco schendt First Amendment’ 9 aug 2016
-
8
+foodwatch ten strijde tegen frisdrank 9 jun 2016
- 5 Coca-Cola betaalt wetenschappers voor ‘afleidingsmanoeuvre’ 10 aug 2015
- 5 IKEA vervangt frisdrank door fruitwater 16 jun 2015