Om groenten te promoten, kan dezelfde soort marketing gebruikt worden die ervoor zorgt dat kinderen meer junkfood eten. Uit onderzoek blijkt dat Amerikaanse kinderen meer groente nemen bij de schoollunch als de groente gekoppeld is aan een superheld. Types als ‘Miki Mushroom’, ‘Zach Zucchini’ en ‘Suzie Sweet Pea’ blijken 24% van de kinderen tot het opscheppen van groenten uit de saladebar te bewegen. Zonder afbeelding van de superhelden was dat maar 12%. Als de kinderen ook nog videofragmenten zagen van de typetjes, nam de consumptie toe van 10% naar 34,6%. Er was geen verschil tussen jongens en meisjes. Wel lijkt het waarschijnlijk dat het alleen bij jonge kinderen werkt.
Lees ook
-
0
+Kinderen worden in de vakantie dikker door slaaptekort 6 aug 2021
-
0
+Spelletjes helpen en hinderen: goed of slecht eten, kinderen eten wat de superheld aanprijst 4 mrt 2020
-
5
+Scholieren kunnen beter dansen dan sporten 23 feb 2019
- 0 Kinderen bewijzen zelf te wennen aan ‘vieze’ groente 2 feb 2017
- 13 Britse school verbiedt rennen op schoolplein 4 okt 2016
- 0 Stabureau op school vermindert BMI-toename 2 sep 2016
-
1
+Bewegen in plaats van les komt schoolprestaties ten goede 1 jul 2016
- 1 Belgische partij Groen wil ‘refterrevolutie’ 26 apr 2016
-
11
+Zo laat je kinderen groenten eten 31 mrt 2016
- 0 ‘Sterkste bewijs ooit’ voor link tussen gezond ontbijt en schoolprestaties 23 nov 2015