Shoppermarketing Update vraagt zich af of supermarkten de millennial als klant verliezen. Millennials (jongeren van 18-30) zijn minder merktrouw dan voorgaande generaties en gedragen zich prijsbewuster. Dat combineren ze met aandacht voor toegevoegde waarde, natuurlijk en gezonde ingrediënten. Supermarkten spelen vermoedelijk niet op die behoefte in, noch met hun A-merk-aanbod, noch met hun sfeerloze winkelconcepten denkt het blad. A-merken zijn te sterk aan het verleden gebonden en daarom niet voldoende interessant voor jongeren van nu. Dat is slecht nieuws voor traditionele supers (in de VS zijn millennials inmiddels de grootste consumentengroep), maar uitstekend nieuws voor vernieuwers, lijkt het blad te concluderen.
Lees ook
- 5 Record aantal aanbiedingen in supermarkt 8 mrt 2024
-
35
+Maak onduurzaam duur en je hebt geld voor verduurzaming 4 nov 2023
- 1 Huismerken het goedkoopst, maar goedkoper kan niet 25 okt 2022
-
31
+Gezamenlijke belangen supermarkten en leveranciers houden voedselinflatie zo laag mogelijk 16 jan 2022
-
34
+Stunten met drankprijzen binnenkort verboden en ouders strafbaar als ze kind laten meedrinken 17 jun 2021
-
0
+Supermarktomzet groeit in 2021 door dankzij boost coronavirus 27 okt 2020
- 0 Fransen eten Frans 11 apr 2020
-
8
+Waarom hetzelfde potje mayo bij de Jumbo drie verschillende prijzen heeft 27 feb 2018
- 0 Supermarktketen grootste verliezer bij conflict met producent 20 sep 2016
- 13 Lidl verandert Nederland 14 mei 2012