Supermarktketen Albert Heijn stijgt van de 9e plaats in 2015 naar de eerste dit jaar in het Kerstrapport van Foodmagazine en GfK. Jumbo, afgelopen 2 jaar winnaar van de Zomer- en Kerstrapporten, zakt terug naar de zevende plaats. In de rapportcijfers worden de prestatie van de formule, klantengroei en klantentrouw, en de waardering van de vaste klanten meegenomen. Supermarkten genieten een hogere waardering van hun klanten. De waardering steeg van 7,59 naar 7,63. Gemiddeld het meest bepalend voor de waardering van klanten zijn de aspecten 'aantrekkelijkheid van aanbiedingen' en 'lage prijzen', schrijft Distrifood.
Lees ook
-
0
+Klanten geven supermarkten een 7,39 als corona-rapportcijfer 29 jun 2020
-
3
+Albert Heijn rekt de markt op van €38 naar €65 miljard 13 dec 2018
-
0
+In thuiswedstrijd Aldi-Lidl staat Aldi voor in de rust 13 feb 2018
-
19
+Alom zorgen over suiker, maar minder suiker, ho maar 26 jul 2017
- 0 Coop, Jumbo en Plus groeien harder dan markt 2 jan 2017
- 0 Zondagsboodschappen groeien ten koste van vrijdag en zaterdag 11 sep 2016
- 0 Zondagsomzet groeit met ruim 20 procent 5 feb 2016
- 0 Plus weer beste wijnsuper van Nederland 11 jun 2015
- 0 WK: 60 miljoen extra voor supermarkten, 40 voor cafés 17 jul 2014
- 9 Wat komt er na de super en de horeca? 13 feb 2013