De Britse supermarktketen Tesco rondt het suikerreductie-traject in de huismerkfrisdranken af. Sinds 2011 is het suikergehalte in de huismerkfrisdranken met gemiddeld 20% gedaald. In de Tesco Cola is het suikergehalte zelfs gehalveerd. De hele range komt nu uit op minder dan 5 gram suiker per 100ml, aldus Tesco. Hiermee loopt de keten vooruit op de Britse 'sugar tax' die in 2018 in moet gaan. Tesco wil graag voldoen aan de voedingsrichtlijnen. "We hopen dat dit initiatief het voor onze klanten wat makkelijker maakt om gezonder te leven", aldus de supermarktketen. Tesco wil ook andere eigen merk-producten gezonder maken.
Lees ook
- 4 ‘Hoge suikerprijs toont aan dat suikertaks niet werkt’ 17 apr 2023
- 0 Frisdranksmokkel tussen Spanje en Portugal 25 okt 2021
-
0
+Britse kinderen drinken minder zoet maar hoe dat komt is niet duidelijk 19 mrt 2018
-
0
+Met Jamie Olivers suikertaks kelderde zijn verkoop van frisdrank 19 okt 2017
-
1
+Nieuwe receptuur en differentiatie prijs bepalen succes suikertax 21 dec 2016
Tesco loopt niet alleen vooruit op de sugar tax maar loopt voor de hele frisdrank fanfare uit. Compliment!