De meeste Nederlanders willen wel graag producten kopen die bijdragen aan een betere wereld, maar zijn de grijsgedraaide term 'duurzaam' helemaal zat. Volgens Matthijs Bierman, directeur van Triodos Bank, moeten ondernemers meer zichtbaar worden. "Laat zien wat je ermee bedoelt."Verandering kun je overal kopen. Dat is de gedachte die de Triodos Bank tussen de oren van alle Nederlanders wil krijgen. De bank liet voor het eerst marktonderzoek doen naar de individuele invloed van consumenten op verduurzaming van de wereld. Dat meldt RTL Z. Volgens de bank werkt duurzaamheid beter als je het tastbaar maakt in het leven van consumenten.
Lees ook
-
34
+De constructie van duurzaamheid (3): ‘de mens zal verdwijnen als een zandportret aan zee’ 1 nov 2018
-
0
+Belgische consument wil duurzame handel, maar zonder extra kosten 31 mei 2018
-
15
+Maatschappelijk bewust geld beleggen is het nieuwe kapitalisme 4 sep 2017
- 0 Schotse whisky-industrie scherpt duurzaamheidsdoelen aan 25 sep 2016
- 1 ‘Stop vandaag nog met duurzaamheid’ 24 feb 2016
- 10 ‘Grondstoffenschaarste? Dat willen we niet horen’ 29 mei 2015
- 0 Postcode Loterij laat AH en Unilever lekker duurzaam doen 30 okt 2014
- 0 Grolsch, Gulpener, Bavaria: groenste bieren van NL 21 nov 2013
- 2 Hersenspoeling met insectensaus 9 apr 2013
- 2 ‘Branchesite Duurzamereten.nl slaat plank mis’ 20 apr 2012