De Britse supermarktketen Tesco rondt het suikerreductie-traject in de huismerkfrisdranken af. Sinds 2011 is het suikergehalte in de huismerkfrisdranken met gemiddeld 20% gedaald. In de Tesco Cola is het suikergehalte zelfs gehalveerd. De hele range komt nu uit op minder dan 5 gram suiker per 100ml, aldus Tesco. Hiermee loopt de keten vooruit op de Britse 'sugar tax' die in 2018 in moet gaan. Tesco wil graag voldoen aan de voedingsrichtlijnen. "We hopen dat dit initiatief het voor onze klanten wat makkelijker maakt om gezonder te leven", aldus de supermarktketen. Tesco wil ook andere eigen merk-producten gezonder maken.
Bloomberg - Tesco Reduces Sugar in Soft Drinks Ahead of U.K.?s Planned Tax
Lees ook
-
1
+Gezond dronken worden: het bedenkelijke marketingsucces van hard seltzer 7 mrt 2023
- 0 Britten haalden 15 keer zoveel suiker uit frisdrank als Duitsers 22 feb 2023
-
2
+Drie manieren waarop overheden hun landgenoten minder suiker kunnen laten binnenkrijgen 21 sep 2018
-
0
+Britse kinderen drinken minder zoet maar hoe dat komt is niet duidelijk 19 mrt 2018
-
0
+Britse voedingssector in Brexit-manifest: ‘geen suikertaks’ 7 mei 2017
-
1
+Nieuwe receptuur en differentiatie prijs bepalen succes suikertax 21 dec 2016
- 0 Gratis kinderfruit Tesco succesvol tegen Aldi en Lidl 29 jul 2016
- 2 Frisdrankproducenten overwegen juridische stappen tegen ‘sugar tax’ 21 mrt 2016
- 0 Britse super boekt historisch verlies 22 apr 2015
- 0 Tesco sluit directe leveringscontracten met rundveehouders 8 dec 2013
Tesco loopt niet alleen vooruit op de sugar tax maar loopt voor de hele frisdrank fanfare uit. Compliment!