Ongeveer 500 producten van Unilever zullen het V-label van de Europese Vegetarische Unie krijgen door een nieuw samenwerkingsverband tussen beide partijen. Volgens Unilever heeft 67% van de Nederlanders een wekelijkse vleesloze dag, maar missen zij vaak ideeën en inspiratie om lekker vegetarisch te koken. Met de nieuwe samenwerking speelt het bedrijf slim in op dat gebrek. Het verschaft consumenten zo meer informatie bij hun keuzemogelijkheden ten aanzien van vegetarische producten. Op een deel van het assortiment van Unilever, zoals Unox-soepen en Bertolli-pastasauzen, was het label al te vinden. Verder past het bedrijf bepaalde vegetarische en veganistische producten aan.
Lees ook
- 0 Unilever promoot vegetarisch met ‘pakjes en zakjes’-kracht 24 mrt 2017
- 0 Unilever telt weer mee als sterk aandeel 20 jul 2016
- 1 Duitsland definieert vegetarisch en veganistisch 4 jun 2016
- 3 Leverancier Lipton en Twinings thee niet meer fairtrade 18 sep 2015
- 2 Amerikanen willen verplichte DNA-labeling 20 jan 2015
Vinkje eraf, V'tje erop. We blijven lekker bezig.