imageAdez, het nieuwe soja-drankje van Unilever, verdwijnt van de Engelse schappen. Niet dat het geen succes was, maar het succes was te klein. Dat zegt Unilever tenminste.
In Nederland loopt het nog even door, ook al wil het bedrijf niets zeggen over de verkoopcijfers hier.

De redenen waarom het verdwijnt zijn interessant: het was volgens Unilever zo gezond en lekker dat consumenten het niet meer begrepen. Rijk aan vitaminen en mineralen, maar weer net te weinig cholesterol verlagend om het op het pak te mogen zetten. Dat laatste kwam omdat soya-melk niet met lekker wordt geassocieerd. Het werd daarom ontworpen als een lekker drankje met wat gezonde soya, in plaats van als vieze-maar-gezonde soya verbouwd tot een nog net te pruimen gezond drankje. Inderdaad, ingewikkeld want 'vieze' sojamelk schijnt te lopen als een tierelier.

Zou het misschien zou kunnen zijn dat consumenten dit soort gekunstelde producten zo langzamerhand wel mooi vindt?
Dit artikel afdrukken