image

Borrelnootjes- en pindamerk Duyvis is een nieuwe weg ingeslagen, zo vertelt de Adformatie van deze week. De strategen bij PepsiCo, dat Duyvis een jaar geleden kocht, beseften dat er kansen lagen om borrelnoten als natuurproduct te positioneren. Een nieuwe campagne en een nieuwe verpakkingslijn brengt dat aspect naar voren: "De oude zakken straalden niet uit dat noten een heel natuurlijk product zijn. Onze focus ligt veel meer dan vroeger bij Duyvis op de oorsprong van het product. Dat moesten de verpakkingen ook uitstralen... op de zak is een pinda in de dop te zien, temidden van Duyvisnootjes. We vertellen waar de pinda vandaan komt." Aldus een woordvoerder van PepsiCo.Een tienjarige stadsbewonertje weet straks dus in elk geval weer hoe een pinda eruit ziet. De nieuwe reclamecampagne van DDB Amsterdam en een nieuwe site werken deze gedachte verder uit. Daarin wordt voor de Benelux een nieuw typetje geïntroduceerd, 'Mother Nature' (Moeder Natuur), dat de noten op humoristische wijze aan de man gaat brengen met de slagzin 'selected by Mother Nature'. "De toon van de nieuwe campagne is nog steeds vrolijk, maar het draait wel om natuurlijke producten, om de oorsprong van de pinda." Duyvis doet nu ook aan MVM: "Het is relevant dat pinda's goede voedingsstoffen bevatten, zoals de gezondere onverzadigde vetten. Niet dat je elke dag een hele zak moet eten, maar een handje per dag is prima." In Adformatie licht Duyvis nog een tipje van de sluier op voor de toekomst: later dit jaar volgt er een "echte innovatie" op zoutjesgebied.



Dit artikel afdrukken