Onlangs sloot de enige supermarkt in de Cuijkse wijk Padbroek zijn deuren. Een gat in de markt voor zijn rijdende winkel, dacht Pim Peeters. SRV-wagens en vergelijkbare mobiele 'winkels-aan-huis' vullen immers op bescheiden maar gestage wijze de gaten die supers laten vallen.
Eerst verdrongen de supers buurtwinkels en speciaalzaken uit de wijken. Toen namen de supers de wijk naar de randen van de stad, of verdwenen ze helemaal uit stads- en dorpkernen. Dat gebeurde ook in de wijk Padbroek in Cuijk, waar de Lidl zijn deuren sloot omdat er een nieuwe vestiging in de nabijgelegen wijk de Valuwe kwam. In Padbroek bleef er geen super meer over.
Pim Peeters, een lokale ondernemer, zag letterlijk het gat in de markt ontstaan. Peeters heeft een rijdende winkel waarmee hij mensen in gebieden zonder permanente supermarkt toch hun boodschappen kan bieden. Padbroek leek hem dan ook een veelbelovende optie. "Vorige week donderdag was de eerste dag, vrijdag de laatste", schrijft Distrifood.
Peeters had het na één dag eigenlijk al gezien. "Meestal verkoopt het in een nieuw gebied de eerste dag hartstikke goed, daarna wordt het in de regel wat minder. Nu had ik op donderdag een omzet van maar 200 euro. Dat is echt heel slecht."
Geen rijdende winkel dus voor Padbroek. Peeters denkt met zijn wagen meer omzet te kunnen halen in de dorpen ten zuiden van Boxmeer.
Fotocredits: 'SRV-wagen', Adriaan ter Burg
Dit artikel afdrukken
Meestal verkoopt het in een nieuw gebied de eerste dag hartstikke goed, daarna wordt het in de regel wat minder. Nu had ik op donderdag een omzet van maar 200 euro. Dat is echt heel slechtGeen omzet
Pim Peeters, een lokale ondernemer, zag letterlijk het gat in de markt ontstaan. Peeters heeft een rijdende winkel waarmee hij mensen in gebieden zonder permanente supermarkt toch hun boodschappen kan bieden. Padbroek leek hem dan ook een veelbelovende optie. "Vorige week donderdag was de eerste dag, vrijdag de laatste", schrijft Distrifood.
Peeters had het na één dag eigenlijk al gezien. "Meestal verkoopt het in een nieuw gebied de eerste dag hartstikke goed, daarna wordt het in de regel wat minder. Nu had ik op donderdag een omzet van maar 200 euro. Dat is echt heel slecht."
Geen rijdende winkel dus voor Padbroek. Peeters denkt met zijn wagen meer omzet te kunnen halen in de dorpen ten zuiden van Boxmeer.
Fotocredits: 'SRV-wagen', Adriaan ter Burg
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Supermarkten met dagelijkse bezorgservice, te bestellen via internet, daar is inmiddels ook steeds meer keuze in. Ik vraag mij af op wat voor gebied een kleine ondernemer op dat gebied zich zou kunnen onderscheiden t.o.v. de grotere winkelketens die al busjes hebben rijden. Ik heb een vaag vermoeden dat je het dan moet afleggen op gebied van prijs.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, eens kijken of het mij lukt in Padbroek wat vóór het weekend wat te bestellen bij Albert Heijn. Helaas hebben zij het te druk en blijkt Appie vrijdag en zaterdag reeds volgeboekt te zijn, aldus de site. Misschien heeft Albert Heijn dus zijn klandizie afgesnoept.
Precies mijn idee Ynte, maar ook meer dat je dan in de avonduren moet rijden omdat de meeste mensen overdag werken, dan komt er ook niemand, tenzij je in een 65+ buurt rijdt.
tja. een rijdende winkel is ook wel vreselijk twintigste eeuws.
Ik zou denken dat een "internetwinkel met dagelijkse bezorgservice" vandaag de dag een grotere kans van slagen zou hebben.
Hoef je alleen een goede interactieve website achter het concept te plakken.
Wel je duikke rijdende winkel blijven gebruiken om zichtbaarheid en naamsbekendheid te kweken.
En wellicht moet je bereid zijn het hele rondje 's avonds te rijden - met je web-adres goed verlicht op je wagen. "Vandaag geklikt - vanavond in huis"
Sneu, Maar de aanhouder wint !