Voor het vijfde jaar op rij heeft Coca-Cola de nummer 1-positie bereikt. Dat meldt Kantar Worldpanel Global. Het Engelse consultancy-bureau Kantar maakt ieder jaar een ranking van de top-50 van wereldmerken. Nummers 2 en 3 op de lijst met meest gekochte merken zijn Colgate en Lifebuoy (zeep). Maggi, op de vierde plaats, voert een rijtje voedingsmerken aan: Lay's (5), Pepsi (6), Nescafé (7), Indomie (8) en Knorr (9). Dove maakt de top-10 vol. Unilever komt in totaal met 13 merken voor op de lijst. Volgens Kantar groeide de wereldomzet in Fast moving consumer goods (FMCG) in 2016 met $34 miljard, een groei van 6% ten opzichte van 2015.
AFN - Coke remains the world?s most chosen brand | Australian Food News
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook