Bij 's werelds grootste drankenfabrikant liep vorig kwartaal de winst met 8,4% terug, over het hele jaar met 5%. Reden voor een kostenbesparingsprogramma, waarbij Coca-Cola groots uitpakt. De inzet is een besparing van 1 miljard dollar tot 2016 (op een omzet in 2013 van 46,9 miljard dollar). Het bedrag moet bespaard worden op 'kosten voor databeheer en leveranciers. Ook de marketingplannen worden herbekeken', schrijft De Standaard.
Dit artikel afdrukken
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 3 augustus krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Moet kunnen. In 2010 besteedde Coca Cola al 3 miljard dollar aan marketing.
Ik zou als Coca Cola ook maar alvast wat gaan reserveren voor claims.
De tabaksindustrie heeft inmiddels zo'n 250 miljard dollar betaald.
"for deceptive and fraudulent marketing, targeting children, and conspiracy to conceal the health effects of smoking. The states sought reimbursement of public money spent for the costs of tobacco-related illnesses"
Zoals ook de Lancet constateert, past de voedselindustrie de tactieken van de tabaksindustrie toe. Sugar, the bitter truth.