Groot nieuws van de week in de crisismedia. De Consumentenbond ontdekte dat je met huismerken van de supers maar liefst 35% gemiddeld op je boodschappen kunt besparen. Doe je dat bij Nettorama, dan ben je zelfs 50% goedkoper uit. Bij de absolute markleider, Albert Heijn, is het maar 25%. Wil je het nog goedkoper dan ga je naar de Aldi en de Lidl, die hebben geen huis- maar 'fancymerken', schijnmerken die alleen bij deze discounters te koop zijn. Daar ben je nog eens 20% goedkoper uit dan met het gemiddelde huismerk. Rekenkundig is de Nettorama dus even aardig voor je portemonnee als de Aldi en de Lidl.

Nu een piepklein stapje verder. Hoe is het mogelijk dat een dwerg als Nettorama die keer of 10 om kan in marktleider Albert Heijn zoveel goedkoper kan wezen?
Gekke vraag?

Nee, dat zit zo. Hoe meer een super inkoopt, hoe goedkoper het wordt. Waarom die economische wet toch niet opgaat, dat is de grote vraag.




image

Dit artikel afdrukken