image

Meer dan een jaar zeurde ik over de 'dombo-iseringsgevaren' die kleven aan logo's als Ik Kies Bewust (in het leven geroepen door de voedingsindustrie) en Gezonde Keuze (gemaakt door Albert Heijn voor Albert Heijn). Klik op de foto en volg het spoor terug naar twee hilarische gevallen, die zo nog altijd in de winkel te vinden zijn.

Volgende week vrijdag is er tijdens de Night of Food debatestafette van de WUR aandacht voor en - zo noemen ze het - 'kruis ik de degens' met Onno Franse, werkzaam bij de moeder van Albert H. (hij zit bij Ahold, niet bij A. Heijn).

Ik mag publiek meenemen, dus wie wil kan komen. Het is nog gratis ook.

Plaats van handeling: Theatercafe Junushoff, Wageningen
Datum: 5 oktober
Aanvang: 21.00h

De Night of Food bestaat uit vier korte en zeer interactieve debatten onder leiding van de directeur van de debatacademie, Gijs Weenink. Onno Franse van Albert Heijn kruist de degens met Dick Veerman van Foodlog over gezondheidslabels; Michiel Korthals van Wageningen Universiteit gaat in de slag met Toine Timmermans van AFSG over het slepen met voedsel over de globe; Philip Rijken van DSM spreekt met Laura Bouwman van Wageningen Universiteit over voedingsadditieven en tot slot discussieren Ernst Woltering namens de Greenery en Rijk Zwaan en Renger Witkamp van Wageningen Universiteit over vernieuwing in de verssector,
Het publiek - dat gratis toegang heeft - wordt actief betrokken bij de debatten.
Dit artikel afdrukken