Van een trouwe lezer ontving ik haar mailwisseling met Albert Heijn. Over boter. Of liever, over Becel. Want Becel is geen boter, maar Albert had het weer eens zo genoemd. Boter is van boter en komt van koeien. Becel is margarine en barst net als alle andere margarines van de plantenvetten. Dat is echt heel ander spul.

Na 2 mailtjes - Albert deed duidelijk moeite om goed met de vraag om te gaan - kwam er een constructief antwoord uit de bus.

Onze lezer stelde de volgende vraag:

Beste "AH",

Net zoals ik, weet natuurlijk ook u drommels goed dat allerlei margarines en bak/braadproducten geen "boter" zijn. Maar gewoon "margarine" dus, of halvarine of "bak/braadproduct".
Desondanks adverteert u steevast, ook deze week in de bonus-aanbieding met "Becel vloeibare boter". Terwijl het dus niks met "boter" te maken heeft.
Ik snap/vermoed dat u dat waarschijnlijk doet uit verkoop-argumenten, of op aandrang van de producent, of uit simplificering voor "het volk" maar dat zijn gissingen, en ik zou nu graag eens van u "zelf" horen waarom u een artificieel product als Becel-braadproduct "boter" wenst te noemen in uw advertenties??
(Voor mij persoonlijk verhoogt het beslist niet mijn vertrouwen in u als voedsel-verkoper....)
Albert's klantenservice antwoordde niet onmiddellijk antwoord te hebben en ging in huis op zoek naar een reactie. Toen die eenmaal gevonden was, liet de klantenservice weten dat AH stopt met boterneppen: Hartelijk dank voor uw e-mail. Wij hebben u opmerking intern besproken en hebben van de verantwoordelijke afdeling vernomen dat zij het met u eens zijn dat wij de juiste benamingen moeten toepassen. Zijn gaan dit onderzoeken en aanpassingen doen daar waar dat nodig is. Wij vertrouwen u met deze informatie van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice


Klagen helpt. Laat het bedrijven horen. Natuurlijk geen onzinklachten. Wel de relevante.

Enne ... laat ze hier horen, dan ontstaan er bergen controlerende oren. En ogen. Om te zien en horen of beloftes worden nagekomen. Zo ontstaat een echte bond van consumenten. Van en door niet verdeftigde consumenten in een heel natuurlijk gesprek over wat we wel en niet willen. De Bond is van oude tijden. Het kan wat moderner en directer.
Dit artikel afdrukken