0
Fotocredits: 'HelloFresh', SITS Girls via Flickr

Flash Dagelijkse KostHelloFresh scoort 50% groei met kant-en-klaar

Wat is nog makkelijker dan de HelloFresh maaltijdbox? De HelloFresh kant-en-klaarmaaltijd.

De maaltijdboxleverancier boekte in de coronajaren een recordgroei omdat mensen meer tijd hadden om uitgebreid te koken en minder makkelijk naar de supermarkt konden. Na de pandemie zag HelloFresh de interesse in de maaltijdboxen afnemen, omdat consumenten zelf weer op koopjesjacht gingen in de supermarkt. De hoge inflatie en minder tijd leidde weer tot hun oude gedrag.

Daarom richtte HelloFresh zich ook in Europa op het leveren van kant-en-klaarmaaltijden onder de naam Factor. Dat deed de maaltijdboxleverancier al in de VS en Duitsland.

De gemaksstrategie loont. De omzet uit kant-en-klaar maaltijden nam het eerste halfjaar van 2024 toe met 50% tot €1 miljard. Daar staat tegenover dat de omzet van de maaltijdboxen met 8% afnam tot onder de €3 miljard.

Het aantal bestellingen daalde in het tweede kwartaal van dit jaar met 3,6% tot 28,9 miljoen. Geen punt van zorg voor HelloFresh, omdat de gemiddelde waarde per bestelling met 5,6% steeg naar €67,10 per bestelling. Daar mikt HelloFresh namelijk op: hoogwaardige klanten. Ook al komen er minder nieuwe klanten bij, de bestaande klanten besteden meer.

De Tijd - 403 Blocked , 14 aug 2024
  • Waardeer dit artikel door het te delen:

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.